Vi er nysgerrige på verden
Hos MerVib hviler vi aldrig på det, vi allerede kan. Vi er nysgerrige på verden og ønsker hele tiden at blive klogere – for børnenes og de unges skyld. Derfor arbejder vi målrettet med forskning, udvikling og kompetenceløft, så vores praksis altid er forankret i ny viden og refleksion
Vores pædagogiske fundament bygger på velafprøvede og anerkendte metoder. Vi arbejder særligt med den narrative tilgang og TEACCH, som begge er dokumenteret virkningsfulde i arbejdet med vores målgruppe. Det betyder, at vores indsats ikke kun bygger på erfaring og engagement, men også på forskning, evidens og international viden.
Samarbejde med forskere og eksterne eksperter
MerVib samarbejder med forskere og universiteter for at styrke forbindelsen mellem praksis og viden. Blandt andet deltager vi i et erhvervs-ph.d.-projekt om hjemlighed på børne- og ungehjem, gennemført i samarbejde med Aarhus Universitet.
Derudover inviterer vi løbende eksterne eksperter og oplægsholdere inden for blandt andet autisme, narrativ praksis, konflikthåndtering og sundhed. På den måde sikrer vi, at vores faglige viden konstant udvikles og holdes ajour – til gavn for både medarbejdere, børn og unge.
Hos MerVib ved vi, at det kræver mere end metoder og manualer at skabe de bedste rammer for børn og unge. Derfor prioriterer vi løbende supervision – både sags- og personalesupervision – samt faglige kursusdage, hvor vi sammen reflekterer, deler erfaringer og udvikler nye fælles tilgange.
En organisation i bevægelse
Hos MerVib ser vi os selv som en lærende organisation. Vi investerer målrettet i faglig udvikling, fordi vi tror på, at de børn og unge, der bor hos os, fortjener voksne, som er nysgerrige, engagerede og altid stræber efter at blive endnu bedre.
Vi har bl.a. haft oplæg og undervisning af:

Alle har ret til et godt og meningsfuldt liv

